Leta i den här bloggen

Sidvisningar förra veckan

tisdag 14 december 2010

Lucia...

Vilken dag det var i går. Först skulle man försöka få i väg barnen, har lovat mig själv ett antal ggr att jag ska vara den där perfekta mamman som ALDRIG höjer rösten åt dom. Det går jätte bra, tills dom är vakna ;) Närå, men i går ville dom krångla och slåss mer än vanligt och med en näst intill obefintlig röst är det inte speciellt lätt. Oskar skulle vara tomte när dom skulle ha lucia firande för alla lärare i skolan, trodde jag i alla fall. Ja la i tomte dräkten, han tog ur den, ja la i och han tog ur den för HAN skulle minsann inte vara någon tomte. Vi fick kompromissa så tomteluvan fick tillslut följa med. Phhhhuuuuu, redan nu kändes det som jag sprungit ett maraton..... Lämna barn, ute med hund och i väg till jobbet. Väl hemma igen skulle jag göra klart Oskar för Lucia firande för alla föräldrar, jo men tjena hur bra det gick. Nu vägrade han tom att ha en tomteluva...... Ytterligare ett maraton för mamman utan röst....... Nåja, han fick snällt sitta och titta på när de andra barnen sjöng och var sååå fina så. Alltså misstolka mig rätt, min son eller mina söner är det mest underbaraste man kan ha och absolut de finaste barnen i världen. Lite bråk, tandagnisslan och att göra sin mamma tokig, det hör till va??!!!

Nåja när barnen äntligen lagt sig *ytterligare mer tandagnisslan, men dock inte ett maraton för mamman* Men löfte till Anton att spela in nån fotbolls match, tror det kan ha varit Manchester United..... Så börjar nästa odjur.... Och nej det var INTE Tomas ;) Har en så jävla k*t hund hemma.... *bläh* Som gnäller, flämtar, vankar av och an, gnäller lite till och flämtar lite till. Den lilla kinesiska nakenhunden mittemot LÖPER och Buddha har nyss insett att han faktiskt är hanhund och beter sig därefter. *HJÄLP liksom* Billig hund finnes just nu.... Väckte mig kl. 03.30 i morse och tyckte han kunde få gå ut och rora sig med lilla naken hunden. Han har tydligen glömt bort att han är en MEGA stor Rottis kille på 60 kilo och lilla tjejen väger kanske 10 eller nåt.........Nåja, 3.30 tänkte jag inte alls göra honom till viljes utan fräste att han ska lägga sig och vara TYST......... (Tänker inte göra honom till viljes under något annat klockslag heller, men det vet inte han ;D) Alla som känner mig vet att när jag blir väckt fräser jag som en riktig bitchig katt inget undantag att det var min stora lufs som gnällde och tittade på mig med de där bruna ögonen och såg sååååå ledsen ut..... Ska försöka förklara i dag att det inte är lätt att vara man ;)

Nåja ja, fortsättning följer

Ha en toppen dag alla

Och som vanligt

En kram till alla som behöver en

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar