Leta i den här bloggen

Sidvisningar förra veckan

tisdag 14 december 2010

Funderingar kring jobb

Sitter på jobbet och ska försöka orka ta tag i allt som har blivit liggande i mitt oraniserande kaos...... Jag är trött och längtar hem till sängen, halsen gör ont och jag tror att huvudet spricker vilken sekund som helst. Det har varit en tuff tid på jobbet, vilket resulterar i en gring mamma hemma som har tålamod lika med noll.

Att jobba med fackliga frågor på våran arbetsplats är som att ha ett annat jobb på 75% på sidan av. Hur länge orkar man? Är det värt det? Ja, jag undrar allt mer om det kanske är så att man bara ska vara en "städerska" igen. För till vilken nytta bråkar vi om lagar och avtal som ska följas? Men samtidigt vill jag att RÄTT SKA VARA RÄTT. Det borde inte spela någon roll på vilken sida man sitter, lagar och avtal är ju dom samma? Eller? Och jag vill att alla ska ha en bra och dräglig arbetsmiljö. Men frågan är hur länge VI orkar. För det är inte bara jag som har det så här, långt i från.

Jag säger inte att allt är fel på mitt jobb (BARA nästan ALLT) Jag har fått chansen att träffa en massa underbara människor som på något sätt alltid kommer att finnas kvar hos mig. Jag har bra arbetskompisar, vi har roligt på jobbet. Trots att vi bara är "städerskor". Sånt är alltid ett plus. Men att alltid få höra om ekonomin, hur dålig den är, alla måste hjälpas åt osv och ha det hängande över oss,(herregud vi ÄR ju faktikst bara "städerskor"vad kan vi om sådant?! ;))är jobbigt. Självklart vill man ha ett jobb så man håller käften och jobbar på för lyckat till att hitta ett nytt jobb NU..... Eller jo, det finns jobb om man är villig att dumpa sin lön med x antal tusen varje månad. Herregud, jag går knappt +/- 0 nu...
men jag ska ju börja plugga i Januari :-/ Hjälp liksom. Vad kan jag? Om någon får se mina betyg sen gymnasiet så skulle dom få slag. Var det för jag var skoltrött eller för att jag faktiskt inte kan? De ämnen jag hade höga betyg i var Omvårdnads kunskap, Psykologi (Hur nu det kom sig)och sen kan jag inte minnas att jag hade högre än 2:or i det andra. :-/
Anna är mao liiiiiiiiiiite nervös. Detta berättar ju om jag är totalt inkomitent på att plugga eller om det bara var en tonårs fas.

Tar och jobbar lite nu då.

Ses och hörs

KRAM till den som vill ha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar