Leta i den här bloggen

Sidvisningar förra veckan

tisdag 28 december 2010

Alltså HELVETE också... Jag skulle försöka mig på att "pimpa" min blogg och det har slutat i en KATASTROF *SUCK* Som sagt, Anna + tekniska prylar är inte en bra kombination. Nu får jag inte ens tillbaka det som det var förut. HJÄLP!!!!!
Antar det kommer bli mer blod,svett,svordomar och tårar innan jag är klar med detta.... ;D

Närå, men nu packar jag ihop mina saker för dagen. Ska Sola, lämna tillbaka en klänningen och lämna in mina stövlar på lagning. I morgon ska man införskaffa sig ett gymkort också. Jag HATAR att träna, men antar att man inte är typ 100 år riktigt än så det kan ju vara en bra sak att försöka börja ta hand om sig.

Ska ge mig ut på en lång promenad med Buddha när jag återvänder hem.
Har faktiskt funderat över vissa människor med hundar. När man är ute och går så hittar man hundskit överallt, ja menar hur svårt kan det vara att ta upp det??? Fattar inte hur man bara kan låta det ligga. Och alla dessa människor som skaffar hundar och som inte klarar av dessa. Inför körkort för hundägare för faaaaaaaan. Har man inget så får man inte heller ha hund. Alltså så här är det, skaffar man en hund så vill den ut och gå eller springa och busa. Det räcker inte bara med en snabbis för att man tycker det är kallt ute. Kan man inte ge hunden det den behöver så ska man inte ha någon hund. Nu är inte jag ute och går flera mil med Buddha varje dag. Närå, vi kan vara ute och kasta pinne i en timme eller hittat på annat bus med Pia och hennes hundar :) Och tro mig han blir trött. Sen finns det dagar då jag HATAR att behöva ge mig ut och gå och då önskar att jag hade en liten Chihuahua eller nåt liknande som inte ville gå så långt när det är mörkt och kallt utan skulle mer än gärna bara vilja ligga i soffan under en filt och kolla på TV ;D Men faktum är att jag aldrig skulle vilja byta bort Buddha mot någon annan hund. Han är världens bästa lilla gris ;D Men man ser så mycket okunnigt folk(Ok, nu låter det som jag är värsta hundproffset och det är jag INTE)som skaffar en söt liten valp och sen då? Hunden blir stor, hunden börjar kräva mer och mer och helt plötsligt är den på annons på blocket då man helt plötsligt fått ändrade familjeförhållanden, allergi eller ett nytt jobb. Jag avskyr sånt. När man skaffar ett djur skaffar man det x antal år. Tänk om man satte ut sina barn till försäljning för att dom råkade rita på tapeten, eller kom i dessa roliga trots åldrar. Det gör man inte (Tur är väl det) Men med en hund går det bra. För att få en hund och må bra så måste man vara kärleksfull och BESTÄMD!!! Vet inte hur många jag sett som kommer med sina valpar/unghundar och hundarna gör exakt som dom vill. ALLVARLIGT alltså, hur tänker man då? Den hunden tar ju över totalt och så får man en hund som blir ohanterlig resten av den liv. Varför förstår inte folk att man MÅSTE sätta gränser även för en söt och sååååååå gullig valp? Gör den något den inte får så är det NEEJ med stooooooooooooooooora bokstäver. Lyssnar den så lägg ner den på marken och säg NEEEEJ igen. Hur svårt kan det vara??? Hade en brottnings match med Buddha häromdagen då han tyckte det var ok att stödda sig mot en annan hannhund. NO WAY liksom. Han åkte i backen och låg på rygg och jag sa NEEEEEJ. Och peppar peppar, han har blivit bättre. Morrar bara lite numera. Buddha har nyss förstått att han är hannhund förstår ni. Det tog honom ca 1 år och 9 månader att förstå detta, men bättre sent än aldrig ;D Vi ska kunna möta hundar utan att han börjar morra, han ska kunna vara på samma plats som andra hundar utan att behöva skälla och hålla på och det är ett fortsatt långt arbete med honom, han blir ju trots allt bara 2 år i mars. Nåja, dessa hundar är inte mina problem men tycker att det är synd att vem som helst kan skaffa hund. Djurpoliser till Sverige??!! JA TACK. Då kanske man kan rädda några av dessa individer innan det blir försent för att få nya hem till dom, innan dom har blir för farliga för sitt eget bästa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar