Leta i den här bloggen

Sidvisningar förra veckan

söndag 19 december 2010

Åter i livet :)

Jag har återvänt från de döds rike.... Närå, men nästan.
Jobbat fredagsnatten och kl.07.00 kom en söt liten prins upp till mig i sängen och frågade vart pappa var... Jag som nästan nyss somnat var jätte glad för den väckningen ;) Nåja, somnade om ÄNDA tills jag hörde någon komma i trappan kl.08.45.... Hmmmmmm hela familjen skulle ha varit borta. Anton på innebandy match och Oskar och Tomas var och körde cross. Helt plötsligt var man klarvaken, vem var det som kom??? Det visade sig vara en ledsen Anton som hade missuppfattat vart laget skulle samlas (+ att han var lite ledsen för lite andra grejer vissa barn kan häva ur sig............) Men vi tog igen det med Pizza, chips, cola, film och en MASSA mys :) Kan säga att jag var helt död när lördags natten skulle jobbas.

I dag har det typ kommit 100 meter snö (Ok LÄTT överdrift) Och vi har varit på m-berg med barnen, varit på kaffe hos bästa Annelie och Fredrik. Nu sitter vi och inväntar Sannas tåg som är sent. Är någon förvånad? Hon åker ju trots allt med SJ *Mohahahaha*

Och snart är det jul, men först ska man i väg till Karlstad en sväng i morgon. Lunch med Annette och jobba lite. :D
Kul att se något annat än Hallsberg OM jag kommer dit och hem vill säga. Tisdag är det julklapps inköp, jag är ALLTID ute i så god tid.... Typ inte alls... Men nästa år då ska jag vara klar i augusti med allt :D *hoppas*

Jag har funderat på det här med jul, OM man tittar i alla härliga jul tidningar som alla förlag kommer ut med under denna tid så har man tips på hur man ska städa så man hinner, alla barn sitter och ler mot kameran och maten ser så god ut.
I mitt hem ska jag vara glad om jag hinner städa klart tills den 24, mina barn slåss typ var 5 sekund * Ok ytterligare en lätt överdrift* , knäcken blir för lös, för hård,kokar över och jag svär. Men är det bara jag som har det så? Eller är det så det ser ut hos "den vanliga Svensson familjen"?
Nåja, Anton sa i dag att trots att vi har hund hår lite överallt, tvätt korgar som svämmar över och kanske inte Sveriges renaste hem så har vi mys faktor 1000 <3 Det värmer mitt hjärta när min älskade 11 åriga son säger det. För det bevisar att barnen inte blir gladare av ett kliniskt rent hem (Även om jag skulle vilja ha det) utan av kärleken i det hemmet <3

Nu ska vi åka med Sanna till tåget och HOPPAS på att det kommer in snart :)

Kram till er alla

2 kommentarer:

  1. ser du... mina barn vill nog inte va hemma för ja skäller så mkt XD hahaha *PMS* men va synd att han missa bandyn :( jävla skitungar som e taskiga, smisk ska de ha!!!
    Jag gissar att de inte alls e så. när ja glor som mest i en tidning o VILL ha de så, så säger alltid David att "jaja, de e när kameran e framme, hur tror du de ser ut annars då? tror du aldrig DOM bråkar?" eeh, jo, kanske, men...näe, de har ju så FINT!!! mitt hem e fint, men inte som ett magazin (stajla tere lite där) ^^ GOD JUL Anna <3

    SvaraRadera
  2. Du är ju så duktigt på inredning och att förvandla saker Werra så jag tror visst att ditt hem ser ut som i de i tidningarna <3

    GOD JUL på dig oxå <3 och hälsa till ALLA när åker hem till jul <3

    Kram

    SvaraRadera