Leta i den här bloggen

Sidvisningar förra veckan

onsdag 22 december 2010

Funderingar om det mesta :)

JUL KAOS...... Varje jävla år är det likadant....Fast det kanske är charmen med jul, att stressa med julklappsinköp (Är såååå fattig just nu tack vare dessa julklappar.....) ,städning, mathandling, och div andra saker som måste fixas för att man ska kunna slappna av den där sista timmen dan före dan när man ÄNTLIGEN fått de små liven i säng, allt är på plats, granen är klädd och lyser så fint, paketen under granen och helt plötsligt kan man känna LUGNET. Tills julafton är här, och mina små änglar slår upp ögonen HALV FEM (ibland sover dom till halv sex!!!) och kommer in och hoppar i min sängen och berättat att det ligger en HEL HÖG med paket under granen. JA jag vet, jag fixade med det in i det sista i går och la huvudet på kudden runt halv två TYP har man lust att säga, men som den SNÄLLA mamma jag är så tassar jag upp med barnen som ivrigt sätter igång att SLITA och jag menar verkligen SLITA upp sina paket. All tid man lagt ner på dessa paket så är dom upp rivna på två sekunder.... Och alla julklappar man köper *HJÄLP* Jag har sagt varje år att i år blir det inte så många och INTE så dyra, men herregud barnen tävlar mot varandra, ja fick det och jag fick det och jag fick det. Ska då min grabba komma och säga att jag fick "bara" det... Snacka om utklassning, inte konstigt att folk mår dåligt under jul, tänk att inte KUNNA ge sina barn det man vet att deras kompisar får, att veta att den stackarn kommer bli retad därför att hans/hennes mamma eller pappa inte har RÅD. Att dom får kärlek och värme i sitt hem verkar ligga långt ner på barns lista numera, så vad lär vi våra barn? Att julen handlar om vem som fått bäst och dyrast paket? Eller att man har haft en stunds glädje med släkt och vänner??? För egentligen är det inte det jul handlar om??!! Att vara tillsammans och fira en högtid, att gott ,dricka gott och skratta??? Jag undrar om jag faktiskt inte till nästa år ska sätta upp en gräns för avd paketen får kosta och lära mina barn att allt inte handlar om saker man får och hur dyra dom är, utan om gemenskap och frid. (Kan någon påminna mig om detta till nästa år??!!!)

Nåja det blir jul i alla fall, hur man gör :)

Nu är det dags att jobba lite, trodde på en lugn och fin dec men INTE. Vill så gärna vara ledig i morgon, men vi har inga vikarier *HJÄLP* Och inte verkar vi få anställa folk heller *HJÄLP IGEN*
Och några av de vi har VILL INTE JOBBA??!!! Allvarligt??!! När jag var arvodist (Inte på TC utan på SJ STÄD iofs) Fick man tacka nej 4 ggr (Om man skulle till läkare eller nåt annat speciellt var det ju så klart att tacka nej fler gånger)sen åkte man ner och stod längst ner på turordningslistan. Och jag som arvodist hade inte råd att säga tack men nääääääääääääääää, just den dagen vill jag inte jobba. Har folk det så bra ställt? Att man kan säga nej?! Visst så här dagen innan jul, men herregud, jag jobbar hela jävla nyår!!!!! Jag behöver vara ledig......

Var i väg till Karlstad för att se mig omkring, träffa personal osv. Hade en relativt trevlig dag. Lunchade med Annette och dottern Camilla, det var göööö skoj de, hälsade på hos SEKO jobbade lite till. Finns en massa saker jag ska bita tag i i dag :)Men trots att solen inte alls lös i Karlstad denna dag så var dagen OK, tills jag skulle hem!!!! Tåg helvetet skulle gå 17.18, jag skulle ha varit hemma 18.30. Tåget gick 18.55 jag var hemma 21.00 *WTF LIKSOM* Så dåliga och snorkiga ombordare, som att det var vårat fel att tåget var sent och växlarna krånglar??!!! Nu säger alla min vänner att man inte ska skylla på SJ, men helt ärligt VEM fan köpte in X2000 som inte tål kylan??!!! Var det trafikverket, att underhållningen på spåren är obefintlig kan kanske inte SJ hjälpa men herre gud, SAMARBETA med andra bolag då. Och när de visste att tåget var typ 2 sent in till Karlstad, varför tar man inte ett annat tåg och sätter dessa människor på???!!! I stället är folk förbannade på tåget som ska komma till Karlstad och folk som ska med tåget till Stockholm igen är förbannade. Det blir en ond cirkel. Och SJ ´s biljett service i Karlstad STÄNGDE när det var som värst med folk som hade frågor och var irriterade. Hmmm, service yrke? Man kanske skulle haft öppet tills tåget hade åkt i väg i alla fall???!! När det är tåg förseningar begär min chef att jag ska vara flexibel, för SJ är en stor kund och absolut jag köper det. Jag gör mitt bästa ÄVEN om det blir nån timmes övertid. Jag är anställd för att färdigställa (Städa med ett finare ord) SJ´s tåg. Jag önskar att VISS SJ personal kunde ha gjort detsamma.När man blir utestängd med sina frågor och funderingar så kommer irritationen från folk. Jag vet att personalen inte kan rå för vad som händer och jag var faktiskt jätte trevlig mot dom :) *JAAA jag KAN faktiskt vara det* Hörde folk prata om att de ska börja bojkotta SJ, att de ska börjar flyga i stället. Tydligen är det billigare är bättre service. Ska SJ behålla sina kunder bör det göras något nuuuuuuuu :) Växelfel osv kan ingen (jo kanske trafikverket)rå för, men att ha tåg som inte håller är katastrof 2010.

Nog om det :) fast det var skönt att få klaga ur sig. Och om mina SJ vänner läser detta så var det inget negativt mot er!!! :)


Om vi inte ses och hörs senare så

GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR på er alla

Ses och hörs

Kram till den som behöver

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar