Leta i den här bloggen

Sidvisningar förra veckan

måndag 27 december 2010

Jag är ARG

Nu ÄR jag ARG!!!!!
I April i år fick min bästa vän veta per sms att hennes man ville skiljas. Bara att skicka det på sms när hon befann sig på skolresa med sin nia gör mig förbannad.
I slutet på April fick hon mottaga första slaget av hennes man då han väckte henne kl. 05.00 på morgonen och ville att hon skulle skriva på skilsmässopapperna.
I början på Maj efter hon varit hos mig en hel kväll så ville han prata, han berättade då att han hade ett förhållande med hennes vän och medryttare till en av hästarna. Sen började kränkningen och misshandeln. Han HADE ett förhållande med hennes kompis och han gav sig på henne!!!! Bara genom att berätta det så misshandlade han ju henne. Nåja, rättegången var i dec i år och han blev DÖMD!!! Men vad gör karln??!!! Han kan inte köpa att det han gjorde var fel och att han blev straffade för det. Närå, han överklagar...... Ytterligare ovisshet för min kompis. Alltså OM jag gör något fel, begår ett brott eller liknande så är det ju att bara att acceptera att man gjorde fel och ta sitt straff men INTE han då. Och inte hans nya heller. På Facebook kallar dom henne för fet, psykopat och div andra namn. Man kan inte bara låta det vara. Där tycker man också att han borde fira nu när skilsmässan är över. HALLÅ liksom. Är det någon som borde fira är det väl hon???!!!Har man slagit en människa en gång så kan jag lova att det händer igen.
Hon ska bara vara glad över att ha blivit av med honom.
Sen har jag lite svårt att två människor som faktiskt har gjort en Gastric by-pass operation har mage att kalla någon annan för FET. Alltså missförstå mig rätt, jag tycker att såna operationer är väldigt bra!!! Min mamma har gjort en och mår toppen bra, vet flera till som gjort en och som mår bra. SKILLNADEN är att dom ALDRIG skulle kalla någon för fet. Men det måste ju vara så att när man inte har något liv så bara måste man fortsätta förstöra någon annans liv?! Eller??!! För att börja gå vidare och faktiskt kanske börja förstå att man gjort en annan människa illa är nog för mycket begärt??!!!

Som sagt jag är arg, jag är upprörd. För mina barn och mina vänner skulle jag kunna utkämpa krig och gå i döden för dom. De gör mitt liv komplett och den som bråkar med dom bråkar även med mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar