Leta i den här bloggen

Sidvisningar förra veckan

måndag 14 mars 2011

Till mina Barn


Till mina barn.........

Just den här morgonen kommer jag le när jag ser era ansikten och skratta,
Även om jag känner mig trött och sur

Just den här morgonen får ni själv välja precis vad ni vill ha på er , och jag kommer berömma er och säga hur fantastiska ni ser ut....

Just den här dagen kommer jag strunta i tvätten och istället tillbringa extra lång tid i parken med er.....

Just den här dagen kommer jag även strunta i disken och låta er lära mig hur man sätter ihop det där svåra nya pusslet ni fått.....

Just den här dagen kommer jag dra ut telefonjacket och låta bli att sätta mig framför datorn, och istället vara ute med er och blåsa såpbubblor

Just den här eftermiddagen kommer jag inte skrika på er en enda gång , inte ens muttra irriterat när ni gnäller och tjatar om glass och OM glassbilen kommer förbi får ni välja en hel låda av eran älsklingssort

Just denna eftermiddag ska jag inte oroa mig för vad ni ska bli när ni blir stora eller ha dåligt samvete för att jag på något sätt inte är tillräcklig som förälder.

Just denna eftermiddag ska jag låta er baka era egna kakor och inte hänga över er och göra kakorna åt er

Just denna kväll ska jag hålla om er länge och berätta en saga om hur det var när ni föddes och berätta hur mycket jag älskar er

Just denna kväll ska jag låta er plaska vilt och busa i badet och inte bli sur för hela huset blir blött

Just denna kväll ska ni få vara uppe så länge ni vill , och jag ska hjälpa er att räkna alla stjärnorna på himlen

Just denna kväll ska jag ligga emellan er tills ni somnar tryggt i min säng så länge ni vill , och strunta i om jag missar mitt favorit program på tv.

Just denna kväll ska jag stryka er över håret och bara var tacksam för att jag fått den största gåvan av dom alla , ER

Jag ska tänka på alla mammor och pappor som söker sina försvunna barn.
Mammor och pappor som går till sina barns gravar i stället för att gå till deras rum. Och mammor och pappor som är på sjukhus där de ser sina barn lida ohyggligt, medan de själva håller på att gå sönder av hopplöshet och förtvivlan inuti.

Och när jag kysser er god natt ska jag krama er lite hårdare, lite längre. Då ska jag tacka alla högre makter för er och inte be om någonting annat-utom en ny dag med er , MINA ÄLSKADE BARN!!!!!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar